Det nye digitale hovedkontoret

− Et tradisjonelt advokatkontor bruker mye tid til innsamling og administrasjon av data. Salesforce inspirerer advokatfirmaer til å jobbe mer effektivt, målstyre tydeligere og sette klienten i fokus. Fremtidens konkurransebilde vil kreve nye og mer effektive løsninger, sier Perry Umut Yucedag, Account Executive hos Salesforce Norge.

Av: Torger Mogan Bjørnstad

 

Salesforce tar utgangspunkt i at klientreisen har endret seg. Nå både kreves og forventes det mer fra disse. I tillegg til god juridisk rådgiving, ønsker klientene også en sømløs samhandling i den nye hybride hverdagen.

 

− Salesforce CRM tilrettelegger for at advokater kan levere bransjens beste klientopplevelse med et digitalt hovedkontor, sier Perry Umut Yucedag.

 

Han trekker frem av løsningen gir optimal arbeidsflyt og tilrettelegger for samhandling på tvers av forretningsområder. Plattformen gir en sikker tilgang til klientinformasjon – når som helst og hvor som helst, på tvers av digitale flater. Salesforce CRM samler alle forretningsområder på en sikker og skalerbar plattform.

 

Det er en datadrevet plattform som gir mulighet til å automatisere mange tidkrevende prosesser. Dette gir mulighet for advokater å bruke mer av tiden sin på verdiskapende aktiviteter ved å minimere administrativt arbeid.

 

Fra 0 – 100 på to år

 

Salesforce etablerte seg i Norge i 2020.

 

− Jeg har vært med siden Oslo-kontoret åpnet. På kort tid har vi bygget opp et svært kompetent team på 100 ansatte, foreller Perry Umut Yucedag. Han har ansvaret for selskapets satsing overfor advokatbransjen.

 

− Vi tilbyr en skybasert løsning, – sammenlign oss gjerne med Tesla der det gjøres tekniske oppdateringer til det bedre uten at du som eier eller sjåfør involveres, legger han til.

 

Salesforce ble etablert i USA i 1999 og har nærmere 80 000 ansatte verden rundt. De er et av verdens raskest voksende teknologiselskap.

 

Salesforce til Techtorget

 

Salesforce er Platinum-partner på årets TechTorget, og vil delta på både første og siste sesjon. Her vil de stille sammen med kunder fra bransjen og egne eksperter.

 

Hovedtemaet Salesforce vil ta for seg er et ambisiøst og utrolig viktig tema: Hvordan skaper du Norges mest fornøyde kunder? Fokus vil her være på en god klientreise.

 

Klienten i fokus

 

− Årsaken til at flere advokatfirmaer i Norge velger Salesforce er fordi advokatfirmaet får et 360 graders bilde av klienten og klienten alltid er i fokus. Siloer mellom forretningsområder og advokater tilhører fortiden, og utvalgte vil få kontroll på hvilke aktiviteter som er utført, forklarer Perry Umut Yucedag.

 

Han sier det tradisjonelle advokatfirmaet blir utfordret av spesialiserte og alternative juridiske tjenesteleverandører. Typisk opplever advokatfirmaene å ha flere, men kortere oppdrag, og langt flere konkurrenter fra andre land eller miljøer, enn tidligere.

 

− Å ta i bruk data man besitter er et stort konkurransefortrinn og vil gi advokatfirmaer en bedre kontroll på klientene og driften. Tradisjonell og utdatert praksis må erstattes med ny teknologi som en bærekraftig vekstdriver, avslutter Perry Umut Yucedag,

 

Du vil møte han på TechTorget for å presentere Salesforce sine løsningsalternativer.

 

Back To Top
nb_NO