TechTorget: Avant IT har nylig blitt en del av Avoki. Hva kan dere fortelle om denne overgangen?
Avant IT/Avoki: Dette oppkjøpet markerer starten på et nytt og spennende kapittel for oss. Avoki Group består av 10 selskaper og har som mål om å bli en ledende leverandør av bærekraftige IT-løsninger i Norden. Vi styrker derfor vår stilling og er nå i stand til også å levere enda flere tjenester. Vi er utrolig fornøyde med denne utviklingen og ser frem til å styrke vår posisjon som en komplett leverandør av IT-tjenester .
TechTorget: Legal 365 er en kjent plattform i advokatbransjen. Hvordan påvirker oppkjøpet dette produktet?
Avant IT/Avoki: Legal 365 vil fortsette akkurat som før, men nå med et enda bedre utgangspunkt og det samme dedikerte teamet som alltid har jobbet med løsningen. Våre kunder vil ikke merke noen forskjell i deres daglige bruk eller i den servicen de får. Våre kunder skal fortsatt få rask og direkte respons av kvalifisert personell uten å måtte gå omveier via mange tastevalg, chatbots eller ulike supportnivåer, slik vi vet mange store IT-selskap har bygget sine supportstrukturer.
TechTorget: Hvilke nye muligheter åpner seg som følge av samarbeidet med Avoki?
Avant IT/Avoki: Gjennom Avoki får vi tilgang til et bredere spekter av tjenester og ressurser. Dette inkluderer blant annet økt fokus på IT-sikkerhet og teknologi for moderne arbeidsplasser. For kundene våre betyr dette at vi nå kan levere enda flere løsninger og integrasjoner som går hånd i hånd med Legal 365. Det gir oss også muligheten til å tilby komplementære tjenester som blant annet avanserte AI-løsninger, sofistikerte sikkerhetsløsninger og møteromsteknologi, og andre innovative IT-løsninger.
Kjetil tar en liten pause før han legger til:
– Det er spesielt innen AI/KI vi kanskje vil kunne se de største fordelene ved å bli en del av Avoki. Både Avant IT og Avoki har sterk kompetanse på Microsoft Copilot. Siden Legal 365 er en Microsoft 365-løsning, lanserer Copilot stadig nye funksjoner som naturlig integreres med Legal 365. Samtidig ser vi en økende etterspørsel etter skreddersydde AI-løsninger, og her skiller Avoki seg virkelig ut. De har en eget dedikert AI-avdeling som har utviklet sitt eget AI-rammeverk, kalt «Hello AI». Dette rammeverket bygger på Azure OpenAI og Azure Cognitive Search, og sikrer at brukerne kun har tilgang til data de har tillatelse til å lese – alt på en sikker og kontrollert måte. Her vil det kun være fantasien som setter grenser for hva vi kan få til.
TechTorget: Hva betyr dette for kundene deres i praksis?
Avant IT/Avoki: For kundene vil det ikke være noen endringer i hverdagen. De vil fortsette å få den samme støtten og tjenestene som før. Samtidig kan de glede seg over at vi har bedre kapasitet til å videreutvikle produktene våre, spesielt Legal 365. I tillegg kan vi nå tilby et enda bredere tjenestespekter som kan dekke flere behov hos våre kunder.
TechTorget: Har dere noen avsluttende kommentarer til kundene deres?
Avant IT/Avoki: Vi er utrolig stolte av vår reise så langt og gleder oss til hva fremtiden bringer sammen med advokatbransjen og med internjuridiske avdelinger som en del av Avoki. Målet vårt er å fortsette å være en pålitelig og innovativ IT-partner for bedrifter i Norden. Dersom noen har spørsmål om hva denne overgangen betyr for dem, er vi alltid tilgjengelige for en prat.
Kontaktinformasjon:
Kjetil Belbo, Forretningsutvikler Legal 365
Telefon: +47 909 62 762
E-post: kjetil.belbo@avoki.com