{"id":2837,"date":"2022-04-01T12:01:52","date_gmt":"2022-04-01T10:01:52","guid":{"rendered":"https:\/\/techtorget.no\/?p=2837"},"modified":"2022-04-01T12:01:52","modified_gmt":"2022-04-01T10:01:52","slug":"fakturabehandling-pa-rekordtid","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/techtorget.no\/nb_no\/nyheter\/fakturabehandling-pa-rekordtid\/","title":{"rendered":"Fakturabehandling p\u00e5 rekordtid"},"content":{"rendered":"

Fra venstre: Evy Beinset Bakken (Head of Sales) og Gro Merethe Johnsrud (Co-funder og CEO).<\/p>\n

 <\/p>\n

Av: Torger Mogan Bj\u00f8rnstad<\/a><\/p>\n

\u2014 Vi ble enige, og satt i gang med \u00e5 utvikle en nordisk tilpasning, forteller Gro Merethe Johnsrud som for lengst har skiftet tittel fra gr\u00fcnder til daglig leder i selskapet Propell.ai.<\/p>\n

 <\/p>\n

L\u00f8sningene de tilbyr er rettet mot fakturabehandling der dokumentflyten forenkles ved at den automatiseres. L\u00f8sningen prosesserer og behandler fakturaene som en dyktig regnskapsmedarbeider. Det tas beslutninger som effektiviserer prosessen radikalt.<\/p>\n

 <\/p>\n

\u2014 Det gir informasjon som hjelper v\u00e5re kunder \u00e5 forutse fremtiden ved ulike \u00f8konomiske scenarier. Dermed kan de optimalisere sine forretningsprosesser og gj\u00f8re raske beslutninger.\u200d De f\u00e5r gode kostnadsanalyser og styringsverkt\u00f8y i sine \u00f8konomiske prosesser. L\u00f8sningen integreres med et hvilket som helst ERP system. Hele m\u00e5let med \u00e5 investere i l\u00f8sningen er at over 95% av ditt fakturavolum g\u00e5r direkte til bokf\u00f8ring uten menneskelige hender.<\/p>\n

 <\/p>\n

Startet med full fart<\/strong><\/p>\n

 <\/p>\n

For Propell.ai var det viktig \u00e5 komme i gang med gode og store volum. Derfor s\u00f8kte de samarbeid med store regnskapshus. Det viste seg \u00e5 v\u00e6re sv\u00e6rt krevende \u2013 og utrolig smart.<\/p>\n

 <\/p>\n

\u2014 Vi ble stilt overfor ufattelige sikkerhetskrav. B\u00e5de internasjonale og s\u00e6rnorske. Selv om det var krevende ville vi ikke g\u00e5 noen omveier, men tilpasset oss alt. Et eksempel p\u00e5 det er fra PWC der vi tilfredsstiller alle krav og har oppn\u00e5dd en global godkjenning, forteller Johnsrud.<\/p>\n

 <\/p>\n

Eller \u00abalt p\u00e5 stell\u00bb som vi sier lokalt, legger damen fra Hadeland til.<\/p>\n

 <\/p>\n

En tilpasset plattform<\/strong><\/p>\n

 <\/p>\n

Det var summen av alle kravene Propell m\u00f8tte, og behovet for \u00e5 tilpasse seg disse som gjorde det n\u00f8dvendig med en egen plattform. Der har de n\u00e5 ogs\u00e5 inkludert flere tjenester som kundene kan nyttiggj\u00f8re seg. Det inkluderer ogs\u00e5 bransje-normtall p\u00e5 tvers av akt\u00f8rer i en bransje.<\/p>\n

 <\/p>\n

\u2014 Kundene \u2013 ja, hvem er egentlig kundene deres? Sp\u00f8rsm\u00e5let g\u00e5r til Evy Bakken. Hun er selskapets salgssjef.<\/em><\/p>\n

\u00a0<\/em><\/p>\n

\u2014 V\u00e5re tjenester er bransjeuavhengige. Vi effektiviserer inng\u00e5ende fakturaflyt for en hver virksomhet. Det gjelder uavhengig av ERP og vi samarbeider med de fleste store regnskapshusene p\u00e5 topp 10. Det benyttes samme AI l\u00f8sning til alle kunder fordelt p\u00e5 8 ulike ERP systemer, sier hun.<\/p>\n

 <\/p>\n

\u2014 Konkret for advokatbransjen har vi en standardisert l\u00f8sning integrert mot Maconomy og Xledger som vi ser mange av advokatkontorene bruker. Bruker du et annet ERP integrerer vi ogs\u00e5 mot det, forklarer Evy Bakken.<\/p>\n

 <\/p>\n

\u2014 Flere av de store norske advokatkontorene er allerede p\u00e5 kundelisten. F\u00f8rer advokatkundene regnskapet selv, leverer vi tjenesten direkte til kunden. Hvis kunden bruker et regnskapsbyr\u00e5 samarbeider vi med det. Propell.ai leverer en l\u00f8sning som forsterker kvalitet og effektiviserer tidsbruk. AI er helt fantastisk n\u00e5r det brukes slik vi har f\u00e5tt til, du gj\u00f8r regnskapet mye raskere, smartere, mindre feil og sparer mye tid. Det blir betydelig enklere, sier Evy Bakken.<\/p>\n

 <\/p>\n

Vil gi merverdier<\/strong><\/p>\n

 <\/p>\n

Da vi m\u00f8tes ble jeg presentert for et ekstremt eksempel fra et stort svensk selskap som n\u00e5 bruker AI fra Propell.ai. De brukte i gjennomsnitt 10 minutter p\u00e5 mottak, kontering og behandling av hver faktura. Etter 12 m\u00e5neder i drift behandles over 50% av fakturavolumet p\u00e5 autopilot, det betyr uten menneskelig h\u00e5ndtering. P\u00e5 det gjenst\u00e5ende volumet er behandlingstiden redusert til 48 sekunder.<\/p>\n

 <\/p>\n

\u2014 Ja, det er ekstremt, men 75% tidsbesparelse er b\u00e5de vanlig og h\u00f8yst relevant \u00e5 oppn\u00e5. For selskapet jeg nevner er det selvf\u00f8lgelig fantastisk \u00e5 f\u00e5 automatisert bort 50 prosent av fakturavolumet. De slipper \u00e5 forholde seg til disse og m\u00e5let er at 95 prosent av det skal automatiseres bort. Dessuten f\u00e5r man innsikt i dataene og en oversikt over regnskapet som er p\u00e5 et helt nytt niv\u00e5 i tillegg, sier Evy Bakken.<\/p>\n

 <\/p>\n

Sett i et slikt perspektiv bli investeringen liten i forhold til kostnadsreduksjonen man oppn\u00e5r. En implementeringsperiode tar ikke lengre tid enn 6 \u2013 8 uker og investeringen betaler seg i l\u00f8pet av et par m\u00e5neder.<\/p>\n

 <\/p>\n

Mer om dette f\u00e5r du presentert p\u00e5 TechTorget 27 April der Propell.ai er med som s\u00f8lv-partner.<\/p>\n

 <\/p>\n

\u2014 Velkommen til en spennende presentasjon. Gjerne med en kaffekopp og en kakebit att\u00e5t, legger Gro Mette Johnsrud til!<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Fra venstre: Evy Beinset Bakken (Head of Sales) og Gro Merethe Johnsrud (Co-funder og CEO).   Av: Torger Mogan Bj\u00f8rnstad \u2014 Vi ble enige, og satt i gang med \u00e5 utvikle en nordisk tilpasning, forteller Gro Merethe Johnsrud som for lengst har skiftet tittel fra gr\u00fcnder til daglig leder i selskapet Propell.ai.   L\u00f8sningene de…<\/p>\n","protected":false},"author":8,"featured_media":2839,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"_seopress_robots_primary_cat":"none","_seopress_titles_title":"","_seopress_titles_desc":"","_seopress_robots_index":"","inline_featured_image":false,"footnotes":""},"categories":[126],"tags":[],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/techtorget.no\/nb_no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2837"}],"collection":[{"href":"https:\/\/techtorget.no\/nb_no\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/techtorget.no\/nb_no\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/techtorget.no\/nb_no\/wp-json\/wp\/v2\/users\/8"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/techtorget.no\/nb_no\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2837"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/techtorget.no\/nb_no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2837\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2840,"href":"https:\/\/techtorget.no\/nb_no\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2837\/revisions\/2840"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/techtorget.no\/nb_no\/wp-json\/wp\/v2\/media\/2839"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/techtorget.no\/nb_no\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2837"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/techtorget.no\/nb_no\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2837"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/techtorget.no\/nb_no\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2837"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}